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[ 367IMBDGCS14 ] Modul Globalizing Corporate Strategy

Versionsauswahl
Es ist eine neuere Version 2017W dieses Fachs/Moduls im Curriculum Universitätslehrgang Management 2020W vorhanden.
Workload Form der Prüfung Ausbildungslevel Studienfachbereich VerantwortlicheR Anbietende Uni
4,5 ECTS Kumulative Modulprüfung M1 - Master 1. Jahr Betriebswirtschaftslehre Univ.-Prof. Dr. Wolfgang H. Güttel Johannes Kepler Universität Linz
Detailinformationen
Anmeldevoraussetzungen Keine
Quellcurriculum Universitätslehrgang Aufbaustudium Management MBA 2014W
Ziele Participants develop a theoretical and practical understanding of international business development processes. They grasp the purpose and content of a global core strategy, of global branding and the decisions to be taken and learn and apply various strategy development tools to understand processes of strategy formation.
Lehrinhalte Starting from an analysis of companies' corporate policies, participants determine the current success pattern of businesses and a short list of attractive potential markets. Participants analyse these markets in terms of success factors and determine the competitive position of the companies in the most attractive potential markets.
Untergeordnete Studienfächer, Module und Lehrveranstaltungen