[ 367SMEXSGVK15 ] KS Strategic orientation and design of sales organizations
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| Es ist eine neuere Version 2021W dieser LV im Curriculum Initial study programme Master in Management (discontinuing, replaced by Post graduate programme General Management) 2022W vorhanden. |
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| (*) Unfortunately this information is not available in english. |
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| Workload |
Education level |
Study areas |
Responsible person |
Hours per week |
Coordinating university |
| 4,5 ECTS |
(*)W_AS1 - (*)Weiterbildung AS 1. Jahr |
Business Administration |
Univ.-Prof. Dr. Wolfgang H. Güttel |
0 hpw |
Johannes Kepler University Linz |
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| Detailed information |
| Pre-requisites |
(*)keine
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| Original study plan |
Initial study programme Management MBA 2019W |
| Objectives |
(*)Die Studierenden
- kennen die Zusammenhänge zwischen Marktgegebenheiten, Strategieoptionen, Strukturen, Prozessen und Abläufen sowie der Steuerung von Vertriebsorganisationen
- können aus den unternehmerischen Vorgaben eine Vertriebsstrategie ableiten
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| Subject |
(*)- Vertriebsstrategie
- Vertriebsstruktur und Vertriebspartner
- Aufbaustruktur der Vertriebsorganisation basierend auf Marktsituationen
- Zusammenhang zwischen Strategie und Struktur von Vertriebsorganisationen
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| Criteria for evaluation |
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| Changing subject? |
No |
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| On-site course |
| Maximum number of participants |
- |
| Assignment procedure |
Assignment according to priority |
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