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[ 480MABAMAMV12 ] VL Management and Marketing

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Es ist eine neuere Version 2021W dieser LV im Curriculum Masterstudium Soziologie 2023W vorhanden.
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Workload Ausbildungslevel Studienfachbereich VerantwortlicheR Semesterstunden Anbietende Uni
3 ECTS M1 - Master 1. Jahr Betriebswirtschaftslehre Iris Fischlmayr 2 SSt Johannes Kepler Universität Linz
Detailinformationen
Quellcurriculum Masterstudium Management in Polymer Technologies (MPT) 2013W
Ziele Introducing students to the general principles of management and marketing Finding theoretical basis in observed behavior and experiences in participants´ jobs Applying theoretical knowledge to practice
Lehrinhalte
  • Motivation
  • Power and Influence
  • Organizational Structure and Culture
  • Strategy
  • Trust
  • Communication
  • Diversity
  • Management in Practice
  • Marketing Strategies
  • Marketing Policies and Tools
Beurteilungskriterien Exam
Lehrmethoden Lecture
Abhaltungssprache Englisch
Literatur • Mullins, Laurie J. (2011 – new edition!) Essentials of Organizational Behavior (3rd ed.). Essex: Prentice Hall.

• Mooradian, T.A., Matzler, K. & Ring, L.J. (2012) Strategic Marketing. New Jersey: Pearson.

• Deci (1971): Effects of externally mediated rewards on intrinsic motivation. Journal of Personality and Social Psychology. 18(1), pp. 101-115.

• Jarvenpaa (1998): Is anybody out there? Antecedents of trust in global virtual teams. Journal of Management Information System. 14 (4), pp. 29-64.

• Popitz (1992): Phänomene der Macht, 2. Aufl., Tübingen: Mohr. pp. 5-28.

Lehrinhalte wechselnd? Nein
Sonstige Informationen The lecture is designed for technicians acquiring the basics of management and marketing.
Äquivalenzen WKMPGKSMAMA: KS Management and Marketing (3 ECTS)
Präsenzlehrveranstaltung
Teilungsziffer -
Zuteilungsverfahren Zuteilung nach Vorrangzahl
MuSSS
Zusätzlich wird diese Lehrveranstaltung in folgenden Varianten angeboten:
 
MuSSS O.C.