Inhalt

[ 973SIMDGSMS19 ] SE Global Strategic Management

Versionsauswahl
Es ist eine neuere Version 2022W dieser LV im Curriculum Masterstudium Management 2022W vorhanden.
Workload Ausbildungslevel Studienfachbereich VerantwortlicheR Semesterstunden Anbietende Uni
3 ECTS M1 - Master 1. Jahr Betriebswirtschaftslehre Erna Szabo 2 SSt Johannes Kepler Universität Linz
Detailinformationen
Anmeldevoraussetzungen KS Creating Strategic Advantages
ODER
KS International Business und IK International Market Entry und SE Cross Cultural Management
Quellcurriculum Masterstudium Management 2019W
Ziele Lehrveranstaltung wird auf Englisch abgehalten.

To introduce students to the domain of international strategy and global strategic management. To understand the processes of strategy formulation and implementation in a global setting. To become aware of competing arguments behind a number of strategic approaches and to find criteria for choosing a specific strategy. To comprehend strategic actors’ different roles and goals, their agendas, tactics and strategies.

Lehrinhalte Introduction to global strategic management, globalization challenges, global strategy and the global organization, expansion patterns/international entry modes, collaborative strategies, corporate entrepreneurship
Beurteilungskriterien Group analyses of teaching cases, final exam, participation
Lehrmethoden Presentation and in-class discussion of models and theories pertaining to global strategic management, teaching cases, role-plays, multicultural teamwork
Abhaltungssprache Englisch
Literatur To be announced
Lehrinhalte wechselnd? Nein
Präsenzlehrveranstaltung
Teilungsziffer 25
Zuteilungsverfahren Zuteilung nach Vorrangzahl