Inhalt
[ 973SIMDGSMS19 ] SE Global Strategic Management
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Es ist eine neuere Version 2022W dieser LV im Curriculum Masterstudium Management 2022W vorhanden. |
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Workload |
Ausbildungslevel |
Studienfachbereich |
VerantwortlicheR |
Semesterstunden |
Anbietende Uni |
3 ECTS |
M1 - Master 1. Jahr |
Betriebswirtschaftslehre |
Erna Szabo |
2 SSt |
Johannes Kepler Universität Linz |
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Detailinformationen |
Anmeldevoraussetzungen |
KS Creating Strategic Advantages ODER KS International Business und IK International Market Entry und SE Cross Cultural Management
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Quellcurriculum |
Masterstudium Management 2019W |
Ziele |
Lehrveranstaltung wird auf Englisch abgehalten.
To introduce students to the domain of international strategy and global strategic management.
To understand the processes of strategy formulation and implementation in a global setting.
To become aware of competing arguments behind a number of strategic approaches and to find criteria for choosing a specific strategy.
To comprehend strategic actors’ different roles and goals, their agendas, tactics and strategies.
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Lehrinhalte |
Introduction to global strategic management, globalization challenges, global strategy and the global organization, expansion patterns/international entry modes, collaborative strategies, corporate entrepreneurship
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Beurteilungskriterien |
Group analyses of teaching cases, final exam, participation
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Lehrmethoden |
Presentation and in-class discussion of models and theories pertaining to global strategic management, teaching cases, role-plays, multicultural teamwork
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Abhaltungssprache |
Englisch |
Literatur |
To be announced
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Lehrinhalte wechselnd? |
Nein |
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Präsenzlehrveranstaltung |
Teilungsziffer |
25 |
Zuteilungsverfahren |
Zuteilung nach Vorrangzahl |
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