Inhalt

KS Market Research

Versionsauswahl
(*) Unfortunately this information is not available in english.
Workload Education level Study areas Responsible person Hours per week Coordinating university
2,5 ECTS M1 - Master's programme 1. year Business Administration Univ.-Prof. Dr. Wolfgang H. Güttel 0 hpw Johannes Kepler University Linz
Detailed information
Pre-requisites (*)keine
Original study plan Initial study programme LIMAK Global Executive MBA 2016W
Objectives (*)Nach Absolvierung dieser Lehrveranstaltung:

  • können die AbsolventInnen Marktchancen und Risiken in anvisierten Zielmärkten ermitteln und bewerten, quantitative Marktforschung in Auftrag geben und die Ergebnisse beurteilen.
  • sind die Studierenden mit den wichtigsten Gepflogenheiten der britischen Geschäftswelt, deren Werte, Normen und Verhaltensformen vertraut und sind dadurch in der Lage auf kulturell sensitive Art und Weise Geschäftsbeziehungen anzubahnen und zu pflegen.
Subject (*)
  • Quantitative and qualitative market research
  • Primary and secondary research
  • Market structure, segmentation and risks
  • Planing and executing a quantitative market research
  • British Culture
Criteria for evaluation
Changing subject? No
On-site course
Maximum number of participants -
Assignment procedure Assignment according to priority