Inhalt
[ 973MIMR10 ] Subject Methods in Management Research
|
|
|
Es ist eine neuere Version 2023W dieses Fachs/Moduls im Curriculum Master's programme Joint Master's Program Global Business - Canada/Peru 2024W vorhanden. |
|
(*) Unfortunately this information is not available in english. |
|
Workload |
Mode of examination |
Education level |
Study areas |
Responsible person |
Coordinating university |
6 ECTS |
Accumulative subject examination |
M1 - Master's programme 1. year |
Business Administration |
Johannes Lehner |
Johannes Kepler University Linz |
|
|
|
Detailed information |
Original study plan |
Master's programme General Management 2013W |
Objectives |
(*)- Aufbauend auf einem Grundverständnis qualitativer und quantitativer Methoden der Sozial- und Wirtschaftswissenschaften und deren Anwendung für Fragen des Managements werden folgende Fähigkeiten weiterentwickelt:
- Fähigkeit mathematische und statistische Methoden der Sozial- und Wirtschaftswissenschaften auf praktische Problemstellungen des Managements anzuwenden.
- Fähigkeit Zusammenhänge, welche in formalen Modellen ausgedrückt sind, zu interpretieren und auf konkrete Problemstellungen anzuwenden.
- Fähigkeit mit Spezialisten in quantitativen Methoden wie Finanzanalysten, Marktforscher/innen und Techniker/innen qualifiziert zu kommunizieren und zusammenzuarbeiten.
- Paradigmatische Kenntnisse der methodologischen Grundlagen der interpretativen Sozialforschung sowie des qualitativen Methodenkanons.
- Fähigkeit qualitative Forschungsmethoden in der empirischen Forschung anzuwenden, um nach wissenschaftlichen Kriterien Daten zu gewinnen und zu analysieren.
- Fähigkeit aus qualitativen Daten mit Hilfe von Interpretationsmethoden in empirischer Forschung nach wissenschaftlichen Kriterien Schlussfolgerungen zu ziehen.
- Vertiefte Kenntnisse, wie qualitative Daten zu publizieren sind.
|
Subject |
(*)- Epistomological Foundations of quantitative Methods, especially ways to judge quality of evidence (reliability, validity, power)
- Research designs for collecting primary and secondary data, with a special focus on the internet as a data source
- Methods of Analysis
- Factor-analysis,
- Regression,
- Analysis of Variance,
- Simulation
- Programs for Analysis, especially Wolfram Mathematica or SPSS
- Interpretation, including results published in scientific journals
- Reporting
|
Further information |
(*)The goal is the ability to apply mathematical and statistical methods of social and economic research to practical issues in managements and to give advice for evidence based management.
|
|
|
|
Subordinated subjects, modules and lectures |
| | |
|
|