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[ 973SMCPSM210 ] Module Global Strategic Management 2

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Es ist eine neuere Version 2019W dieses Fachs/Moduls im Curriculum Master's programme Business Informatics 2019W vorhanden.
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Workload Mode of examination Education level Study areas Responsible person Coordinating university
6 ECTS Course examination M2 - Master's programme 2. year Business Administration Iris Fischlmayr Johannes Kepler University Linz
Detailed information
Original study plan Master's programme General Management 2013W
Objectives (*)
  • Vorbereitung auf (zukünftige) Führungsfunktionen und Entwicklung unternehmerischen Denkens.
  • Entwicklung wissenschaftlicher und praxisrelevanter Methodenkompetenz.
  • Transfer der Ansätze und Instrumente des Strategischen und Internationalen Managements in die Praxis.
  • Entwicklung kritischer und analytischer Sichtweisen der theoretischen und praktischen Herausforderungen im Strategischen und Internationalen Management.
  • Förderung von persönlichen, sozialen (insbesondere genderrelevanten) und interkulturellen Kompetenzen.
Subject (*)Contemporary Challenges of (Multinational) Corporations: Topics include, e.g.

  • Working in a practical project in virtual multicultural teams:
    • The environment of a multinational company
    • Typical decision making in an globally operating company
    • The interdependence of functions in MNCs
    • Collaborating in a multicultural context
    • Virtuality as a challenge and opportunity in global business
    • Virtuality and gender differences
    • (Gender, cultural) diversity in virtual multicultural teamwork

OR

  • Strategy Project for an internationally operating firm: Application of Theoretical Concepts in Practice
    • The general environment and the market of the firm
    • The internal context of the firm
    • Development of strategy alternatives
    • Change and implementation issues
Subordinated subjects, modules and lectures