Inhalt

[ 526LUVE13 ] Subject Production and Logistics Management

Versionsauswahl
Es ist eine neuere Version 2016W dieses Fachs/Moduls im Curriculum Bachelor's programme Business Informatics 2016W vorhanden.
(*) Unfortunately this information is not available in english.
Workload Mode of examination Education level Study areas Responsible person Coordinating university
6 ECTS Accumulative subject examination B2 - Bachelor's programme 2. year Business Administration Dennis Hilgers Johannes Kepler University Linz
Detailed information
Original study plan Bachelor's programme Business Informatics 2015W
Objectives The students are familiar with the basics and principles of marketing, strategic management, and production and logistics. In particular they understand essential elements such as STP (segmenting / targeting / positioning) marketing, marketing tools (marketing mix), basic concepts of marketing research. They know the importance of strategic management and are familiar with the dimensions and levels of the policy development process. Furthermore, they acquire the basic knowledge necessary for understanding issues related to procurement, production and distribution logistics.
Subject (*)Marketing:
Stellung des Fachgebiets Marketing in der Betriebswirtschaftslehre als Wissenschaftsgebiet, Einführung ins Marketing, Segmenting-Targeting-Positioning-Marketing, Marketing-Instrumente (Marketing-Mix), Grundbegriffe der Marketingforschung.

Strategie:
Strategie (Einführung, Strategie als Perspektive (inside-out)); Unternehmensanalyse (Einführung, Strategische Ausrichtung: Ressourcen, Fähigkeiten, Kernkompetenzen, Strategie als Position (outside-in)); Umweltanalyse (Einführung, Strategische Positionierung im Wettbewerb und am Markt (STP), Strategie und Strategisches Management; Konzepte, Dimensionen und Ebenen, Strategieprozess).

Produktion und Logistik:
Basiswissen zu Produktions- und Logistiksystemen, Beschaffungs-, Produktions- und Distributionslogistik.

Subordinated subjects, modules and lectures