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[ 480MABAMAMV12 ] VL (*)Management and Marketing

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Es ist eine neuere Version 2021W dieser LV im Curriculum Masterstudium Soziologie 2023W vorhanden.
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Workload Ausbildungslevel Studienfachbereich VerantwortlicheR Semesterstunden Anbietende Uni
3 ECTS M1 - Master 1. Jahr Betriebswirtschaftslehre Iris Fischlmayr 2 SSt Johannes Kepler Universität Linz
Detailinformationen
Quellcurriculum Masterstudium Management in Polymer Technologies (MPT) 2014W
Ziele (*)Introducing students to the general principles of management and marketing Finding theoretical basis in observed behavior and experiences in participants´ jobs Applying theoretical knowledge to practice
Lehrinhalte (*)
  • Motivation
  • Power and Influence
  • Organizational Structure and Culture
  • Strategy
  • Trust
  • Communication
  • Diversity
  • Management in Practice
  • Marketing Strategies
  • Marketing Policies and Tools
Beurteilungskriterien (*)Exam
Lehrmethoden (*)Lecture
Abhaltungssprache Englisch
Literatur (*)• Mullins, Laurie J. (2011 – new edition!) Essentials of Organizational Behavior (3rd ed.). Essex: Prentice Hall.

• Mooradian, T.A., Matzler, K. & Ring, L.J. (2012) Strategic Marketing. New Jersey: Pearson.

• Deci (1971): Effects of externally mediated rewards on intrinsic motivation. Journal of Personality and Social Psychology. 18(1), pp. 101-115.

• Jarvenpaa (1998): Is anybody out there? Antecedents of trust in global virtual teams. Journal of Management Information System. 14 (4), pp. 29-64.

• Popitz (1992): Phänomene der Macht, 2. Aufl., Tübingen: Mohr. pp. 5-28.

Lehrinhalte wechselnd? Nein
Sonstige Informationen (*)The lecture is designed for technicians acquiring the basics of management and marketing.
Äquivalenzen (*)WKMPGKSMAMA: KS Management and Marketing (3 ECTS)
Präsenzlehrveranstaltung
Teilungsziffer -
Zuteilungsverfahren Zuteilung nach Vorrangzahl
MuSSS
Zusätzlich wird diese Lehrveranstaltung in folgenden Varianten angeboten:
 
MuSSS O.C.