Study guide of JKU Linz
Seitenbereiche:
Sprachauswahl:
Sprache:
DE
[
EN
]
.
Studienhandbuch-Login
User ID
Password
.
Menü
Overview
All curricula
External tools
KUSSS
Auwea NG
Positionsanzeige
Global Executive MBA (according to UG in the version BGBl I Nr. 50/2024).
»
(*)
Wahlfächer
»
Sales Management Excellence
»
Sales Excellence and Digital Sales
Inhalt
[
XXXSAMESKAK25
]
KS
Strategic Key Account Management
Versionsauswahl
Version
2024S
(*)
Unfortunately this information is not available in english.
Workload
Education level
Study areas
Responsible person
Hours per week
Coordinating university
3 ECTS
-
(*)
W_AOM2
Business Administration
Univ.-Prof. Mag. Dr. Robert Breitenecker
2 hpw
Johannes Kepler University Linz
Detailed information
Pre-requisites
(*)
keine
Original study plan
Non-Degree Master's programme Executive MBA Management & Leadership (according to UG in the version BGBl I Nr. 50/2024) 2025S
Learning Outcomes
Competences
(*)
Die Studierenden
sind in der Lage die Einführung eines Key Account Management in Unternehmen gesamtheitlich zu begleiten.
Skills
Knowledge
(*)
Die Studierenden
können Key Accounts strategisch auswählen und treffsicher analysieren.
können ein durchgängiges Konzept zur Einführung eines Key Account Management Systems in Unternehmen entwickeln.
(*)
Die Studierenden
kennen die Ziele und Aufgaben von strategischem Key Account Management.
kennen die Werkzeuge und Instrumente des Key-Account-Managements
kennen die Prinzipien des strategischen Key-Account-Managements
Criteria for evaluation
Changing subject?
No
On-site course
Maximum number of participants
-
Assignment procedure
Direct assignment