[ 055DMSCDBLK23 ] KS Digital Business Law
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(*) Unfortunately this information is not available in english. |
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Workload |
Education level |
Study areas |
Responsible person |
Hours per week |
Coordinating university |
1,5 ECTS |
(*)W_AOM1 - (*)Weiterbildung AOM 1. Jahr |
Business Administration |
Univ.-Prof. Dr. Robert Breitenecker |
1 hpw |
Johannes Kepler University Linz |
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Detailed information |
Pre-requisites |
(*)Keine
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Original study plan |
Non-Degree Master's programme Executive MBA Management & Leadership 2024W |
Objectives |
(*)Die Studierenden erarbeiten Kenntnisse zu rechtlich relevanten Themenbegieten im Rahmen des Digital Marketing und der Kommunikation. Sie erkennen die rechtlichen Limitationen und lernen konkrete Lösungsansätze bzgl. rechtlicher Rahmenbedingungen zu erarbeiten.
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Subject |
(*)Im Digitalen Marketing relevante Aspekte wie bspw:
- ECG (Ecommerce-Gesetz)
- Datenschutzgesetz
- Telekommunikationsgesetz
- Software-as-a-Service – Verträge
- Urheberrecht
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Criteria for evaluation |
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Changing subject? |
No |
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On-site course |
Maximum number of participants |
- |
Assignment procedure |
Assignment according to priority |
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