(*) Unfortunately this information is not available in english.
Workload
Education level
Study areas
Responsible person
Hours per week
Coordinating university
3 ECTS
B2 - Bachelor's programme 2. year
Business Administration
Regina Gattringer
2 hpw
Johannes Kepler University Linz
Detailed information
Original study plan
Bachelor's programme Business Administration 2024W
Objectives
Students have deepened their strategic competences and understand basic strategic relationships with reference to marketing. Students are able to use selected analysis tools as examples and develop strategic options for various practical issues. In addition, they are able to view tasks from different perspectives.
Subject
(*)
Strategisches Management und aktuelle strategische Herausforderungen
Strategische Fragestellungen aus unterschiedlichen Perspektiven betrachten
Strategische Analyse: Kompetenzen vertiefen und praktisch anwenden
Strategieformulierung: Die Vielfalt der strategischen Optionen und deren Vor- und Nachteile erarbeiten und beispielhaft anwenden. Zusammenhänge Strategie & Marketing erkennen und verstehen.
Criteria for evaluation
(*)Klausur und Seminararbeit
Methods
(*)Zur Erreichung der Lehr- und Lernziele werden theoretische Inputs, Selbststudium sowie Übungen in Kleingruppen und Phasen der kritischen Reflexion und Diskussion eingesetzt.