Inhalt

[ 515MASMSMAU20 ] IK Strategic Management: Advanced Course

Versionsauswahl
(*) Unfortunately this information is not available in english.
Workload Education level Study areas Responsible person Hours per week Coordinating university
3 ECTS B2 - Bachelor's programme 2. year Business Administration Regina Gattringer 2 hpw Johannes Kepler University Linz
Detailed information
Original study plan Bachelor's programme Business Administration 2024W
Objectives The students become familiar with analysis tools and methods which are suitable for dynamic, complex and global business environments and enhance their understanding in the areas of strategy formulation and development of business models. The course builds on the foundational course (Strategisches Management: Grundlagen) and deepens and expands the knowledge and tools in the phases of strategy implementation and strategy evaluation.
Subject (*)
  • Aktuelle Themenstellungen und Herausforderungen im strategischen Management
  • Business Modelle: Kennen verschiedener Ansätze und unterschiedlicher Archetypen
  • Strategische Entscheidung: Einflussfaktoren auf die strategische Entscheidung kennen und verstehen
  • Strategieimplementierung: Auseinandersetzung mit den Rahmenbedingungen und Herausforderungen bei der Umsetzung von (Marketing-)Strategien
  • Strategische Evaluierung: Kennen von wichtigen Kennzahlen und Instrumenten
Criteria for evaluation (*)Klausur und Seminararbeit
Methods (*)Zur Erreichung der Lehr- und Lernziele werden theoretische Inputs, Selbststudium sowie Übungen in Kleingruppen und Phasen der kritischen Reflexion und Diskussion eingesetzt.
Language German
Changing subject? No
On-site course
Maximum number of participants 40
Assignment procedure Assignment according to priority