Inhalt

[ 515MACOITSK20 ] KS Sustainable Management Accounting

Versionsauswahl
(*) Unfortunately this information is not available in english.
Workload Education level Study areas Responsible person Hours per week Coordinating university
3 ECTS B2 - Bachelor's programme 2. year Business Administration Dorothea Greiling 2 hpw Johannes Kepler University Linz
Detailed information
Original study plan Bachelor's programme Business Administration 2024W
Objectives Students know and understand the concepts and challenges of sustainable development and organizational sustainability as well as their interrelationships. Students are familiar with different approaches to integrating aspects of sustainability into organizational reporting. Students are familiar with the instruments of operational and strategic sustainability controlling and their possible applications in the context of organizational management systems. Students have knowledge of the management of sustainable value and are familiar with the associated requirements for controllers.
Subject (*)
  • Grundlagen und Konzepte der nachhaltigen Entwicklung und der organisationalen Nachhaltigkeit
  • Entwicklung der Nachhaltigkeitsberichterstattung
  • Ansätze und Rahmenwerke zur Nachhaltigkeitsberichterstattung
  • Systeme zur Steuerung der organisationalen Nachhaltigkeit
  • Herausforderungen hinsichtlich der Nachhaltigkeitsberichterstattung und der Steuerung der organisationalen Nachhaltigkeit
  • Instrumente des operativen und strategischen Nachhaltigkeitscontrollings
  • Funktion und Aufgaben des Controllings im Kontext der Steuerung des Sustainable Values
  • Zukunftsperspektiven im Hinblick auf die Nachhaltigkeitsberichterstattung und die Steuerung der organisationalen Nachhaltigkeit
Criteria for evaluation (*)Klausur und aktive Mitarbeit in den Lehrveranstaltungsterminen
Methods (*)Vorlesung, Diskussionen, Fallstudien
Language German
Study material (*)Literatur wird im Rahmen der Lehrveranstaltung bekanntgegeben
Changing subject? No
On-site course
Maximum number of participants 100
Assignment procedure Assignment according to priority