Detailed information |
Pre-requisites |
(*)KS Strategisches Management: Grundlagen,
IK Strategisches Management: Vertiefung, KS Marktorientiertes Management: Grundlagen, IK Marktorientiertes Management: Vertiefung
|
Original study plan |
Bachelor's programme Business Administration 2024W |
Objectives |
The students are instructed to work independently on strategic and market-oriented topics using practical tasks. They can apply the acquired knowledge and the developed skills to solve practical problems and are able to develop structured, well-founded and holistic strategy or marketing concepts. The students understand how to conduct analyses based on the current state of knowledge, develop alternative solutions and professionally prepare and present the results of their work.
|
Subject |
(*)- Strategische- beziehungsweise marktorientierte Analyse
- Entwicklung von ganzheitlichen Strategie- bzw. Marketingkonzepten
- Präsentation & Argumentation der Ergebnisse
- Reflexion der Erkenntnisse in Bezug zu Theorie & Praxis
|
Criteria for evaluation |
(*)Aktive Mitarbeit im Kurs, Präsentationen und Seminararbeiten
|
Methods |
(*)Zur Erreichung der Lehr- und Lernziele werden theoretische Inputs, Arbeiten in Kleingruppen zu praktischen Problemstellungen und Phasen der kritischen Reflexion und Diskussion eingesetzt.
|
Language |
German |
Changing subject? |
Yes |
Corresponding lecture |
(*)- 515SMMPSMPS20: SE Strategisches und Marktorientiertes Management in der Praxis (6 ECTS) ist äquivalent zu 572BSTRUNTU15: IK Strategisches Management: Unternehmensanalyse (3 ECTS) UND 572BSTRBRAU15: IK Strategisches Management: Branchenanalyse (3 ECTS)
|